KORYTO ŚCIEKOWE
Koryta ściekowe posiadają zróżnicowane spadki dna. Stabilność połączeń korytek stanowią trójkątne zamki w ścianie czołowej. Element produkowany w kolorze białym lub w kolorze nawierzchni.
ELEMENT KRAWĘDZIOWY
Stosowany jest przy wpuście mostowym wraz z listwą wykończeniową wpustu. Jego wymiary są dostosowane do dwóch typów wpustów: WM - 150C i WMD - 150D, natomiast wielkość elementu dobierana jest indywidualnie, w zależności od zastosowanego typu krawężnika. Kolor elementu dopasowany do barwy krawężnika.
DESKA GZYMSOWA MOSTOWA
Zabezpiecza konstrukcje mostu przed niszczącym wpływem czynników atmosferycznych. Stanowi jednocześnie szalunek podczas betonowania płyt chodnika. Kształt i wymiary deski uzgadniane indywidualnie, według projektu architektonicznego. Element barwiony na dowolny kolor.
System odwodnień mostowych stanowi skuteczną ochronę obiektów mostowych przed szkodliwym działaniem agresywnych chemicznie wód opadowych spłukujących z nawierzchni jezdni sole, kwasy, zasady oraz substancje ropopochodne.
Składa się z przykrawężnikowych korytek ściekowych, elementu krawężnikowego, wykonanych z polimerobetonu oraz z żeliwnego wpustu mostowego typu WM - 150C lub WMD - 150D. Elementem systemu uzupełniającym jest wykonana z polimerobetonu deska gzymsowa mostowa.
Korytka ściekowe o zróżnicowanych spadkach: od 0 - do 1,5 % grupowane są w skończone szeregi: A, B, C i D, które w zależności od pochylenia jezdni na obiekcie mostowym łączy się w odpowiednie zestawy. Korytka ściekowe układa się wzdłuż krawężnika na warstwie drenażowej. Uszczelnienie pomiędzy korytkami oraz wzdłuż krawężnika stanowi kit Sika flex PRO 3WF, natomiast od strony ścieralnej nawierzchni asfaltowej - taśma dylatacyjna, odporna na wysokie temperatury IGAS Profil R, firmy Sika.
W zależności od pochylenia podłużnego jezdni na obiekcie mostowym stosuje się różne zestawy szeregów odwodnienia mostowego. Pozwalają one uzyskać odpowiedni spadek odwodnienia oraz odstępy pomiędzy wpustami mostowymi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. (w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać dorgowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie).